Požiadavky na výber a použitie vyučovacích prostriedkov vo vyučovaní
Didaktická technika sa vyvíjala postupne v súlade s technickým vývojom. Základným cieľom používania didaktickej techniky bolo zvýšenie názornosti vyučovania. Súčasným trendom je využívanie multimediálnych prostriedkov v didaktickej technike s cieľom dosiahnutia synergického účinku jednotlivých médií (Oslej, 2006).
Background image
Podľa Tureka (1998) má didaktická technika spĺňať nasledujúce požiadavky:

1. Didaktické požiadavky, didaktická technika by mala rešpektovať didaktické zásady a napomáhať realizácii vyučovacích metód.
2. Ergonomické – prihliadnutie na antropometrické a psychofyziologické zvláštnosti človeka, hygienické podmienky a bezpečnosť práce.
3. Estetické – primeraný vonkajší vzhľad, estetický dizajn, kompozičné riešenie.
4. Technické – bezpečnosť, spoľahlivosť, kvalita, použitie progresívnych materiálov a pod.
5. Ekonomické – primeraná cena pri zachovaní požadovaných vlastností.
Driensky (Driensky, 1998a) stanovuje požiadavky na výber vyučovacej (didaktickej) techniky takto:
Technické vlastnosti didaktickej techniky:
- konštrukčná účelnosť,
- funkčná spoľahlivosť,
- manipulačná jednoduchosť,
- fyziologický a estetický vhodný dizajn,
- psychohygienická neškodnosť (osvetlenie, hlučnosť, škodlivé žiarenie),
- mobilnosť,
- nadobúdacie a prevádzkové náklady a pod.,
(Pre zobrazenie textu klikni na nadpisy)