Klasifikácia didaktických prostriedkov
Systém vyučovacích prostriedkov predstavuje ich usporiadanie do sústavy podľa určitých hľadísk. Tieto podľa Hapalu môžu byť (Pavelka, 1999):
  • a)
    pedagogicko-didaktické podľa funkcie, pôsobnosti a spôsobu začlenenia do vyučovania, podľa aktivizácie učiaceho sa,
  • b)
    psychologicko-fyziologické podľa zmyslov, na ktoré pomôcky pôsobia: vizuálne, auditívne, audiovizuálne, dotykové alebo zmiešané,
  • c)
    materiálno-praktické podľa druhu použitého materiálu, formy, napr. pomôcky kovové, dvojrozmerné, trojrozmerné.
Väčšina vypracovaných systémov uvedené hľadiská kombinuje, najmä z praktických dôvodov.

Ďalšiu klasifikáciu uvádza Bajtoš s Pavelkom (1999), ktorí klasifikujú vyučovacie (didaktické) prostriedky na:
  • materiálne – sú to rôzne budovy, školy, miestnosti, učebne a ich vnútorné vybavenie nábytkom a prístrojmi, didaktická technika a učebné pomôcky.
  • nemateriálne – vo všeobecnosti sa považujú ako výchovné a vyučovacie formy a metódy.