Systém vyučovacích prostriedkov predstavuje ich usporiadanie do sústavy podľa určitých hľadísk. Tieto podľa Hapalu môžu byť (Pavelka, 1999):
|
-
a)
|
pedagogicko-didaktické podľa funkcie, pôsobnosti a spôsobu začlenenia do vyučovania, podľa aktivizácie učiaceho sa,
|
|
|
-
b)
|
psychologicko-fyziologické podľa zmyslov, na ktoré pomôcky pôsobia: vizuálne, auditívne, audiovizuálne, dotykové alebo zmiešané,
|
|
|
-
c)
|
materiálno-praktické podľa druhu použitého materiálu, formy, napr. pomôcky kovové, dvojrozmerné, trojrozmerné.
|
|
Väčšina vypracovaných systémov uvedené hľadiská kombinuje, najmä z praktických dôvodov.
Ďalšiu klasifikáciu uvádza Bajtoš s Pavelkom (1999), ktorí klasifikujú vyučovacie (didaktické) prostriedky na:
|
-
materiálne – sú to rôzne budovy, školy, miestnosti, učebne a ich vnútorné vybavenie nábytkom a prístrojmi, didaktická technika a učebné pomôcky.
|
|
|