Didaktické vlastnosti didaktickej techniky
  • spôsob prezentácie informácií,
  • umožnenie tvorivého prístupu zo strany žiaka (činnostné učenie),
  • zabezpečenie spätnej väzby medzi žiakom a učiteľom,
  • rešpektovanie individuálneho kognitívneho štýlu pri multiplikačnom charaktere odovzdávania informácií,
  • umožnenie vzájomného kontaktu žiakov (skupinové vyučovanie) a pod.
Materiálne didaktické prostriedky uľahčujú pochopiť abstraktné prvky učiva, prispievajú k rozvoju myslenia, pomáhajú žiakom plnohodnotne pochopiť praktický význam aplikácie vedomostí, napomáhajú vytváraniu zručností a návykov, sú prostriedkom proti vzďaľovaniu teórie od praxe. Využitím učebnej pomôcky môžeme zintenzívniť motiváciu žiakov. Technickými vyučovacími prostriedkami efektívne zabezpečíme spätnú väzbu a individualizáciu vyučovacieho procesu. Učebné pomôcky a didaktická technika majú nezastupiteľné miesto vo všetkých etapách vyučovacieho procesu (Turek, 1997).