Sprostredkovane je ovplyvnená širšími sociálnymi javmi ako je sociálna klíma školy a sociálna klíma učiteľského zboru (Mareš, 1998). Sociálna klíma triedy má na žiakov značný vplyv a označuje sociálno-psychické javy dlhodobo typické pre danú triedu a daného učiteľa aj niekoľko mesiacov alebo rokov (Petlák, 2006).
Ako píše Čáp a Mareš (2001), na sociálnu klímu môžeme nazerať v piatich úrovniach. Prvá úroveň je ekologická (prostredie školskej budovy, tried, učební a pod., čiže priestor, v ktorom žijú a pracujú žiaci, učitelia). Druhou úrovňou je úroveň jednotlivcov (žiaci, učitelia, pedagogickí pracovníci). Potom je to úroveň malých sociálnych skupín (školské triedy). Štvrtá úroveň zahŕňa väčšie sociálne skupiny (klíma školy). Piata je úroveň veľkých sociálnych skupín (úroveň školstva v danej krajine; Čáp – Mareš, 2001).
K vytvoreniu priaznivej klímy prispieva celé osadenstvo školy, dokonca aj rodičia. Medzi kritériá pozitívnej klímy podľa žiakov možno zaradiť tieto znaky: absencia stresových situácií, možnosť sebarealizácie žiakov, vedomie, že pedagógom záleží na žiakoch, zážitok úspechu a radosti zo svojej činnosti, spravodlivý prístup pedagóga, zrozumiteľné požiadavky pedagóga.