Ďalšou skupinou sú žiaci s poruchou aktivity a pozornosti. Pozornosť je v odbornej psychologickej terminológii definovaná ako zameranie a sústredenie duševnej činnosti na určitý objekt alebo dej (Hartl, Hartlová, 2004), t. j. schopnosť sústrediť celú psychickú činnosť na niečo určité pri súčasnom vylúčení pôsobenia ostatných podnetov (Jakabčic – Požár, 1996).
Poruchu aktivity a pozornosti definujeme ako skupinu porúch správania so začiatočnými prejavmi pred siedmym rokom veku života dieťaťa. Je to kombinácia hyperaktivity, poruchy pozornosti a neschopnosti sa primerane dlhší čas sústrediť na danú úlohu, pričom je toto správanie typické pre všetky situácie a je relatívne trvalé.
Označovanie porúch pozornosti a aktivity:
Príznaky poruchy sú rozmanité a sú zastúpené v oblasti poznávacej, v motorickej i v emocionálnej oblasti (Hučík – Hučíková, 2010).