5. Intervenujúci vplyv skupinovej dynamiky výrazne vplýva na kvalitu vzťahu medzi pedagógom a konkrétnym žiakom, ak napr. učiteľ nerád učí v danej triede kvôli rušivej atmosfére a nerešpektovaniu bežných pravidiel slušného správania aj žiaka, ktorý je súčasťou tejto skupiny, u ktorého sa tieto nevhodné prejavy nevyskytujú, môže hodnotiť skreslene. Vplyv skupiny sa prejavuje aj v situáciách, keď je žiak napr. terčom útokov svojich spolužiakov, čoho následkom sú jeho vonkajšie prejavy inhibované, na učiteľa reaguje odmietavo pod tlakom danej skupiny, čo výrazne ovplyvní kvalitu ich vzájomného vzťahu.
6. Intervenujúce vplyvy rodinnej dynamiky sa prejavujú v spôsoboch prístupu žiakov voči pedagógom, napr. dieťa pri ktorom rodičia uprednostňujú permisívny teda povoľujúci alebo hyperprotektívny teda nadmerne ochraňujúci spôsob výchovy, môže od pedagógov očakávať, že sa podriadia jeho očakávaniam, budú ho hodnotiť miernejšie, nebudú vyžadovať plnenie povinností a prejavy zodpovednosti. Naopak, ak je v rodine uplatňovaný zabedbávajúci spôsob výchovy, miera vnútornej motivácie k učeniu je u žiakov zvyčajne veľmi nízka, dieťa nemá žiadne očakávania, nedokáže si stanovovať ciele a systematicky sa k nim približovať.
7. Intervenujúce vplyvy kolegiálnej dynamiky učiteľského zboru spočívajú v odovzdávaní informácií medzi pedagógmi o daných žiakoch, o ich rodinnom zázemí, ktoré môžu viac alebo menej odzrkadľovať reálny stav.