Diagnostické kompetencie učiteľa
Posilnenie diagnostickej kompetencie učiteľa, ktorá umožní pedagógovi identifikovať problém a vyhľadať pomoc v odborných pracoviskách (Hučík, Hučíková, 2010).

Pedagóg by mal venovať pozornosť v prípade, ak aspoň šesť z nasledujúcich príznakov pretrváva najmenej v období šiestich mesiacov v takej intenzite, že majú za následok neprispôsobivosť dieťaťa, čo nezodpovedá jeho vývinovému stupňu:
  • žiakovi sa často nedarí pozorne sa sústrediť na podrobnosti alebo robí chyby z nepozornosti v škole, pri práci či iných aktivitách,
  • žiak často neudrží pozornosť pri plnení úloh či hraní sa,
  • žiak často budí dojem, že nepočúva, čo sa mu hovorí,
  • žiak často nedokáže postupovať podľa pokynov alebo dokončiť školskú prácu, domáce činnosti či povinnosti,
  • žiak si často nedokáže usporiadať úlohy, činnosti,
  • žiak sa často vyhýba úlohám, ktoré vyžadujú sústredené psychické úsilie,
  • žiak sa často dá ľahko vyrušiť vonkajšími podnetmi,
  • žiak často stráca veci potrebné na splnenie určitých úloh alebo činností (školské pomôcky, perá, knihy, hračky a pod.),
  • žiak je často pri bežných denných činnostiach zábudlivé.