Posilnenie diagnostickej kompetencie učiteľa, ktorá umožní pedagógovi identifikovať problém a vyhľadať pomoc v odborných pracoviskách (Hučík, Hučíková, 2010).
Pedagóg by mal venovať pozornosť v prípade, ak aspoň šesť z nasledujúcich príznakov pretrváva najmenej v období šiestich mesiacov v takej intenzite, že majú za následok neprispôsobivosť dieťaťa, čo nezodpovedá jeho vývinovému stupňu:
žiakovi sa často nedarí pozorne sa sústrediť na podrobnosti alebo robí chyby z nepozornosti v škole, pri práci či iných aktivitách,
žiak často neudrží pozornosť pri plnení úloh či hraní sa,
žiak často budí dojem, že nepočúva, čo sa mu hovorí,
žiak často nedokáže postupovať podľa pokynov alebo dokončiť školskú prácu, domáce činnosti či povinnosti,
žiak si často nedokáže usporiadať úlohy, činnosti,
žiak sa často vyhýba úlohám, ktoré vyžadujú sústredené psychické úsilie,
žiak sa často dá ľahko vyrušiť vonkajšími podnetmi,
žiak často stráca veci potrebné na splnenie určitých úloh alebo činností (školské pomôcky, perá, knihy, hračky a pod.),
žiak je často pri bežných denných činnostiach zábudlivé.