Lingvistický učebný štýl – žiak rád číta, píše, hovorí, chápe význam slov, ľahko používa hovorené slovo, má dobrú slovnú zásobu, dokáže vysvetľovať svoje predstavy, názory, presviedčať iných.
Logicko-matematický učebný štýl – žiak má rád prácu s číslami, rieši problémy, realizuje experimenty, hľadá vhodné riešenia, snaží sa kvantifikovať veci, javy, analyzuje a kategorizuje. Je zvedavý, chce vedieť ako veci fungujú, hľadá racionálne vysvetlenie, logiku vecí a vzťahov, dobre rozlišuje príčinu a účinok.
Priestorový učebný štýl – žiak má rád kreslenie, projektovanie, konštruovanie, navrhovanie, prezeranie obrázkov, snívanie, sledovanie videa, filmu, televízie, fotografovanie, natáčanie videofilmov, výtvarné umenie.
Telesnekinestetický učebný štýl – žiak má rád prácu a tvorbu vlastnými rukami, činnosť, neustály pohyb, dotýkanie sa vecí, manipuláciu, experimentovanie s nimi. Je dobrý v telesných aktivitách: športe, manuálnych prácach, tanci, vo vyjadrovaní svojich myšlienok a svojho prežívania pohybmi, dobre vie koordinovať a kontrolovať svoje telesné pohyby.
Muzikálny učebný štýl – žiak má v sebe prirodzený zmysel pre rytmus. Má rád spievanie, pospevovanie, počúvanie hudby, hru na hudobný nástroj. Dobre rozlišuje rôzne zvuky, reprodukuje rôzne melódie a rytmy, máva dobrý hlas na spievanie, vyjadruje i pohybuje sa rytmicky.
Interpersonálny učebný štýl – žiak rád pracuje (učí sa) v skupine, rád sa rozpráva, máva mnoho priateľov, má silno vyvinutú schopnosť empatie a schopnosť viesť iných, často sa musí rozprávať s inými, aby si ujasnil svoje myšlienky. Má rád kolektívne hry a športy, zaujíma sa o problémy iných, býva aktívnym členom rôznych spolkov, organizácií, klubov. Iní ľudia ho často vyhľadávajú, aby im poradil, pomáhal, býva im často oporou.
Intrapersonálny učebný štýl – žiak rád pracuje (učí sa) sám, dokáže sa naučiť učivo samostatne, samostatne riešiť úlohy, presadzuje vlastné záujmy, zaujíma sa o duchovné a existencionálne problémy. Býva samotár, má bohatý vnútorný život, máva vyhranené názory na veci a udalosti, vysokú sebadôveru. Niekedy urobí alebo povie niečo, čo majú ostatní problém pochopiť. Je dobrý v chápaní seba, zameraní na seba, na svoje pocity, sny, v presadzovaní originálnych cieľov a záujmov, v metakognícii.
Prírodný učebný štýl – žiak má rád prírodu, zvieratá, trávenie voľného času na čerstvom vzduchu prechádzkami, turistikou, kempovaním, rád pracuje v záhradke, má doma veľa kvetov, chová domáce zvieratá. Zaujíma sa o ekologické problémy, ochranu zvierat a prírody a angažuje sa v nich. Je dobrý v botanike, zoológii, ekológii, kategorizovaní a hierarchizovaní vecí a javov.