Špecifické aspekty vzťahu medzi pedagógmi a žiakmi
Pozitívna klíma triedy je teda charakteristická tým, že žiaci v triede prežívajú vlastné sebarealizácie, cítia, že učiteľovi záleží na ich rozvoji, majú možnosť prežívať úspech a radosť zo svojej činnosti, učiteľ pristupuje k hodnoteniu žiakov spravodlivo a bez predsudkov a žiak vopred pozná požiadavky, ktoré má splniť.

Učiteľ vstupuje do triedy, v ktorej vládne pozitívna klíma, rád a teší sa na vyučovanie svojich žiakov.

Škola má byť nielen miestom, kde žiaci získavajú nové vedomosti, ale má byť aj miestom, kde sa žiaci cítia bezpečne a šťastne. A to platí aj o učiteľoch, ktorí v triede spolu so žiakmi trávia väčšinu svojho času. Preto má byť v záujme obidvoch činiteľov výchovno-vzdelávacieho procesu, aby využili potrebné prostriedky k vytvoreniu pozitívnej klímy v triede (Potášová, 2011).