|
|
|
-
horší školský prospech spôsobený chýbaním motivácie k učeniu, rozptýlenosťou a nesamostatnosťou dieťaťa, nedostatkom pozitívnej stimulácie, absenciou spätnej väzby,
|
|
-
deti nechápu význam vlastného správania a význam správania iných ľudí, v dôsledku chýbania skúsenosti s citlivou matkou, ktorá by im sprostredkovala toto poznanie,
|
|
|
|
-
prežívanie neistoty voči svetu, ľuďom, voči ktorým majú primitívne a povrchné vzťahy, konflikty s vrstovníkmi,
|
|
-
prejavy egocentrizmu, chýbanie prejavov empatie, emočná plochosť, nedôvera, hostilita i agresivita,
|
|
-
zvýšená dráždivosť, výbušnosť, psychické napätie, znížené prežívanie psychickej pohody a vyrovnanosti,
|
|
|
|
|
|
-
nedostatok sebadôvery, aktivizácia obranných mechanizmov, preceňovanie svojich možnosti, prejavy nadradenosti, ale aj naopak prejavy podriadenosti,
|
|
|
|
-
kompenzácia iným uspokojovaním, napr. jedlom, hromadením vecí, krajným spôsobom je rezignácia a apatia dieťaťa.
|