Tvorba hypotéz pri organizovani experimentu v prírodovednom vzdelávaní
Formulácia vedeckého problému pri tvorbe vhodného experimentu pre edukačné aktivity
V tejto kapitole preberieme detailnejšie praktické stránky experimentu ako najefektívnejšej praktickej prírodovednej aktivity. Pre správne formulovanie otázky treba vedieť správne formulovať vedecký problém:
  • problém by mal vyvstávať z reálneho sveta, riešiť princíp, fungovanie, existenciu javov a pod.,
  • problém je potrebné formulovať tak, aby bolo jasné, čo sa ide skúmať.
To znamená, že zo samotnej formulácie by malo byť zrejmé, ktorý aspekt javu/situácie bude predmetom skúmania. Základné pravidlá pre formulovanie vedeckého problému na riešenie pomocou experimentu:
  • formulácia problému by mala byť zameraná len na jednu skúmanú vec, jeden skúmaný princíp, aby sa zabezpečila jednoznačnosť riešenia problému.