Aj napriek tomu, že primárne by mali žiaci získavať informácie vlastnou skúsenosťou alebo analýzou vlastnej skúsenosti, nie všetok prírodovedný obsah prírodovedy je možné preberať uvedeným spôsobom. Existuje množstvo javov, ktoré nie je možné pozorovať voľným okom a ani dostupnými prístrojmi a sú pre chápanie určitých súvislostí dôležité. Napríklad objasnenie cirkulácie krvi v tele človeka. V tomto prípade často využívame obrazový materiál, ktorý však nemá taký edukačný efekt ako pohybujúca sa animácia. Vybrané vzdelávacie obsahy sa preto odporúčajú prezentovať prostredníctvom rôznych druhov elektronických médií, ako sú elektronické učebnice, interaktívne tabule či celé vzdelávacie kurzy prístupné z internetu (zväčša po zakúpení licencie) alebo na DVD nosičoch. Rozhodnutie pre ich využitie by malo byť podmienené vzdelávacími cieľmi aktivity.
Elektronické vzdelávacie programy alebo učebnice majú tú výhodu, že je možné ich odporučiť aj na samoštúdium.