|
-
Téma Teplo a teplota je zameraná na objasnenie pojmov teplo a teplota, na skúmanie toho, ktoré objekty sú zdrojom tepla a ako je možné merať teplotu prostredia, vody a ľudského tela.
|
|
-
Téma Ľudské telo tvorí úvod do objasňovania funkcie tráviacej, vylučovacej, dýchacej, opornej a pohybovej sústavy. Žiak spoznáva funkciu vlastného tela, pričom dáva do súvislosti pozorované vonkajšie prejavy vlastného organizmu s tým, čo sa práve učí.
|
|
|
|
-
V téme Voda so zameraním na vodný ekotop je žiak vedený k uvedomeniu si toho, že voda je priestorom pre život rôznych druhov živočíchov. Žiak po prebratí témy vie, že vo vode žijú vodné živočíchy, ktoré dokážu dýchať pod vodou, suchozemské živočíchy, ktoré v zdroji vody vyhľadávajú potravu, a obojživelníky, ktoré sa chodia k vode rozmnožovať.
|
|
-
Téma Vlastnosti látok je zameraná na rozvoj žiackych predstáv o tepelných izolátoroch. Téma je koncipovaná tak, aby pri objasňovaní javu tepelnej izolácie žiak využíval poznatky a skúsenosti s javmi, ktoré bežne pozoruje. Téma spája aktuálne získané poznatky s vlastnou skúsenosťou žiaka a s predchádzajúcimi vedomosťami.
|