Škola v prírode
Škola v prírode
Škola v prírode sa realizuje v školách už pomerne dlho, pričom viac je orientovaná na prvý stupeň základnej školy. Organizačne sa akcia naplánuje v rámci školského vzdelávacieho programu a realizuje sa zvyčajne v jarnom, letnom alebo jesennom období preto, aby mohli žiaci čo najviac využiť pobyt vonku. Ubytovacie zariadenie si vyberá škola a prispôsobuje ho vzdelávacím požiadavkam samotého projektu školy v prírode. Kým tradične vnímaná škola v prírode zvyčajne nemá špecifické nároky na prostredie a samotné ubytovacie zariadnie, inovačné chápaná škola v prírode môže vyžadovať rôzne podmienky a to podľa jej zacielenia (resp. vzdelávací plán sa pripraví podľa podmienok, ktoré ubytovacie zariadenie a jeho okolie poskytuje). Napríklad prítomnosť jaskyne môže iniciovať učiteľa k tvorbe geologického vzdelávacieho programu pre týždenný pobyt v škole v prírode. Kvalitne pripravený program vzdelávacích aktivít môže motivovať žiakov k ďalšiemu štúdiu prírodných javov. Tradičné a inovatívne chápanie realizácie školy v prírode bližšie objasníme v kapitole.



Škola v prírode môže byť realizovaná aj ako krátkodobý prírodovedný projekt zameraný na skúmanie vybranej prírodnej oblasti.