Cieľom tejto kapitoly je upozorniť na dôležitosť rozvíjania priestorovej predstavivosti v mladšom školskom veku.
Dieťa sa pohybuje v priestore a postupne preciťuje priestor a učí sa orienovať. Priestor v ktorom sa pohybuje, sa postupne zväčšuje: najskôr postieľka, izba dom ulica , škôlka…
Na základnej škole sa nemôže zastaviť rozvoj priestorovej orientácie. Používajú sa rôzne aktivity z každodenného života aj špeciálne vymyslené na tento účel.
Najjednoduchšieaktivity smerujúce k orientácii v priestore sú zamerané na určenie polohy predmetov vzhľadom na vlastnú osobu:Lopta je predo mnou, strom je vpravo odo mňa, lampa je nado mnou.
O niečo ťažšie je určenie polohy predmetov vzhľadom na iný predmet: Lopta je vpravo od stromu.
Neskôr sú to aktivity typu viesť smer podľa značenia, hľadať cestu podľa orientačných bodov, hľadať cestu ak je daný len cieľ, hľadať cestu podľa slovného návodu, opísať cestu slovne.
Pri slovnom vyjadreni dbáme na to, aby sme používali na rovnaký smer vždy rovnaké slová hore, dole, vpravo, vľavo, dopredu, dozadu…