Obvod mnohouholníkov zavedieme pomocou problémovej úlohy.
Žiakov motivujeme napríklad úlohou, koľko lemovky potrebujeme na olemovanie trojuholníkového obrusa. Žiaci môžu modelovať trojuholník a pouvažovať o riešení.
Majú všetky poznatky a zručnosti potrebné na to, aby sami objavili grafický obvod trojuholníka ako grafický súčet strán. Tento postup môžu neskôr aplikovať aj pri obvode štvoruholníkov atď.
Po objavení postupu konštrukcie grafického obvodu môžeme zhrnúť postup na tabuli, digitálnej tabuli.
Pri konštrukcii obvodu rovnostranného trojuholníka využijeme násobok úsečky. Pomocou konštrukcie odvodíme matematický vzťah na výpočet obvodu trojuholníka. Obvod trojuholníka je súčet dĺžok strán trojuholníka.
O = a + b + c
O je obvod, a, b, c sú strany trojuholníka. Žiaci môžu tento vzťah zovšeobecniť pre štvoruholníky a iné n-uholníky. Musíme upozorniť na rozdiel medzi obvodom (čo je číslo) a grafickým obvodom (čo je úsečka).