Fázy numeracie
Porovnávanie a usporiadanie čísel

Na prvom stupni žiaci používajú rôzne metódy na porovnávanie čísel v závislosti od ročníka
  • pomocou zobrazenia – Deti už od predškolskej prípravy majú skúsenosti s porovnávaním počtu prvkov množín, na tom je založené porovnávanie čísel pomocou zobrazenia. Znázorním čísla pomocou množín a vytvorím medzi nimi jednojednoznačné (bijektívne) zobrazenie. Ak sa to podarí, čísla sú rovnaké (rovnako veľké), ak sa nepodarí väčšie je to číslo, v ktorej množine sú nepriradené prvky.
  • na číselnej osi – znázorníme čísla na číselnej osi, väčšie je to číslo, ktoré leží ďalej od nuly, alebo ktoré leží vpravo od druhého čísla.
  • podľa pozičného zápisu – väčšie je číslo, ktoré má viac číslic, ak majú rovnaký počet číslic, porovnávame jednotlivé číslice rovnakých rádov, pričom začíname od číslic najvyššieho rádu.
Na základe porovnávania môžeme usporiadať čísla podľa veľkosti v rastúcom aj v klesajúcom poradí. Žiaci sa majú naučiť používať znaky < , > , = na vyznačenie výsledku porovnávania, poznať význam termínov „pred“, „za“, „hneď pred“, „hneď za“, „predchodca“, „nasledovník“.