Problém pri počítaní po jednom môže vzniknúť pri prechode cez desiatky. Malé deti často používajú pri tvorbe názvov čísel takúto analógiu: dvadsaťosem, dvadsaťdeväť, dvadsaťdesať.
Treba často používať číselnú os v rôznym rozsahom (od 1 – 100, 0 – 50, 30 – 40…) a tiež tzv. slepú číselnú os, ktorá neodsahuje všetky čísla, úlohou žiaka je ich doplniť.
Pomôcky:
číselná os je výborná pomôcka pri rozširovaní a prehlbovaní učiva, preto ju odporúčame primerane využívať, veľmi dobrou pomôckou je štvorčekový papier, špajle, paličky, makety peňazí, počítadlo, kocky.
Čísla do 1000
V tejto etape numerácie sa len okrajovo znázorňuje množstvo po jednotkách, ale nesmie sa úplne vynechať, ide o osvojenie spôsobu určenia počtu zoskupovaním po 10, po100.