Tradičné chápanie didaktiky matematiky
Didaktika matematiky je teória, metodika (návod na vyučovanie) a prax výchovno-vzdelávacích procesov v školskej matematike. Je hraničným vedným odborom medzi pedagogikou a matematikou.

Pedagogika – veda o výchove a vzdelávaní, matematika – veda o kvantitatívnych vzťahoch, priestorových formách, štruktúrach a postupoch riešenia problémov.

Rôzne podrobnejšie definície matematiky sú zverejnené na wikipedii.

Didaktika matematiky čerpá väčšinu svojho obsahu z matematiky (teória čísel, číselné operácie, algebra, geometria…) a väčšinu svojich metód z pedagogiky (formy a metódy vyučovania, organizačné formy…).

Samozrejme, aj matematické metódy sa používajú v didaktike matematiky (dôkazy, algoritmy operácií, postupy geometrických konštrukcií, metódy riešenia rovníc…) a naopak, niekedy didaktika matematiky čerpá obsah z pedagogiky (zásady vyučovania. teórie vyučovania…).