Relácie a zobrazenia
Triedenie a usporiadanie je frekventovaná činnosť v predškolskej výchove aj v každodennom živote detí. Získavajú základné predstavy o relácii usporiadania a relácii ekvivalencie.
Zobrazenia sa používajú na porovnávanie. naprílad počtu prvkov množín, veľkosť geometrických útvatov, dĺžky a pod. deti majú pomerne eľa skúseností aj s gometrikcými zobrazeniami v rovine i v priestore, ide najmä o osovú súmernosť, otočenie a posunutie.
Geometria
Z geometrických poznatkov najviac skúseností majú deti so stavbami z kociek a rôznych stavebníc, teda so skaldaním a rozkladom priestorových útvarov. Okrem toho z priestorovej geometrie je dôležité určenie polohy objektov vzhľadom na vlastnú osobu aj vzhľadom na iný objekt. rientácia v priestore sa rozvíja od narodenia teda dá sa očakávať, že orientácia v priestore je na takej úrovni, aby sa dala rozvíjať v zložitejších úlohách.
Najviac skúseností majú deti s rovinnými geoemetrickými útvarmi, štvorec, obdĺžnik, kruh a trojuholník spravidla vedia aj pomenovať.
prekladaním papiera vedia vytvoriť rôzne útvary a modely. Sladačky slúžia na rozvíjanie predstavy o rozklade a skladania útvarov.
Deti vedia rozlíšiť priamu čiaru od krivej a porovnať úsečky, prípadne majú skúsenosti s meraním dĺžky úsečky vlastným meradlom.