V tejto etape sa opakujú všetky fázy numerácie z číseného oboru do 20 a to niekoľkokrát s tým rozdieľom, že sa zvyšuje miera abstrakcie tým, že pri znázornení množstva ustupuje znázornenie po jednotkách aj počítanie po jednom a preferuje sa znázornenie desiatok a jednotiek.
Rozširovanie začíname počítaním po desiatkach a využijeme analógiu s prvou desiatkou tak pri tvorbe názvov, ako aj pri zápise a vytvorení mnohostnej predstavy.
Opäť sú makety peňazí vhodnou pomôckou, napr. desaťcentové mince: 1 minca- desať- 10, dve mince – dvadsať – 20… Podobne postupujume aj pri porovnávaní a usporiadaní desiatok a ich znázornení na číselnej osi.
Další postup môžeme zvoliť rôzne: môžeme sa sústrediť len na tvorbu názvov čísel medzi dvoma desiatkami a k nim propojiť zápis, a to až do 100, alebo môžeme rozdeliť učivo napríklad, po dvoch desiatkach a spojiť tvorbu názvov aj s mnohostnou predstavou a zápisom. Aj pri počítaní medzi dvoma desiatkami sa opierame o analógiu s prvou desiatkou. Ak 3 < 5 potom aj 30 < 50 aj 43 < 45…
Učivo treba plánovať tak, aby bol dostatočný čas na prehlbovanie učiva, lebo niektoré fázy trvajú dlhšie ako v prvej, alebo druhej desiatke, navyše je tu nová činnosť: rozklad čísla na deiatky a jednotky.