Číslo 10 – 20
Číslo 10 
Prvé dvojciferné číslo – prvý krok k pochopeniu desiatkovej sústavy. Treba ukázať, že desať jednotiek možno chápať aj ako jednu desiatku. Môžeme to znázorniť maketami peňazí, alebo špeciálnymi pomôckami, z čoho je ľahko pochopiťeľný zápis čísla desať ako jednej desiatky číslicou jedna na inej pozícii.

Čísla 11 – 20
V tejto etape numerácie názvy čísel vyvodzujeme od názvov čísel v prvej desiatke príponou -násť. Vyvodenie názvov je vhodné spojiť aj s ukážkou množstva, prípadne aj so zápisom čísel. Dôležité je, aby sa učivo preberalo špirálovite a etapa kryštalizácie bola dostatočne dlhá.

Vyskytujú sa všetky typy aktivít (fázy) z predchádzajúcej etapy, rozdiel je v tom, že treba dbať na striedavé znázornenie čísel (ako jednotky aj ako desiatku a jednotky). Pri určení počtu, napr. 14 kociek, treba viesť žiakov k tomu, aby zoskupovali desať jednotiek do jednej desiatky a pridali k nim jednotky.

Podobne aj od žiakov očakávame, aby pri vytvorení množiny s daným počtom prvkov striedavo používali obe reprezentácie.