Učivo je rozdelené podobne ako v obore do 100 na niekoľko podetáp:
Počítanie po 100 do 1000, po 10 medzi stovkami, po 1 medzi desiatkami, prehĺbujú sa poznatky o desiatkovej sústave a viac času sa venuje rozvinutému zápisu čísla, čo sa spája so znázornerním.
V tejto etape je vhodné zaviesť pojem zaokrúhlenie a oboznámiť žiakov s pravidlami a spôsobom zaokrúhľovania. Z metodického hľadiska je vhodnou pomôckou znázornenia číselná os, ale naopak, vlnený číselný rad s „kotúľaním loptičky,“ nie je vhodným spôsobom znázornenia. V skutočnosti lopta padá dole aj pri zaokrúhlení nahor, čo môže vytvárať mylnú predstavu.
Čísla do 10 000
Metodický postup je analogický ako v etape do 1000.
„Veľké“ čísla
Žiaci majú potrebu niekedy požívať veľmi veľké čísla, pričom nemusia mať nutne mnohosnú predstavu.
V tejto etape ide o abstraktné používanie čísel na vyjadrenie niektorých údajov z vlastivedy, prirodovedy (počty obyvateľov, fyzykálne jednotky, astronomické vzdialenosti) preto je vhodné vysvetliť princíp tvorby čísel nad 10 000.