Z metodického hľadiska je vhodné toto učivo naplánovať na dlhšie obdobie (1 až 1,5 roka), z čoho vyplýva, že učivo musí byť usporiadané špirálovite. K učivu sa vrátime niekoľkokrát v priebehu roka, ale vždy na vyššej úrovni. Preberanie celej násobilky naraz a potom už len precvičovať, nie je vhodný postup.
Etapy vyučovania základných spojov násobenia
Základné spoje v prvom kvadrante tabuľky, t. j. násobky čísel, ktorých výsledok nie je väčší ako 20 (prípadne 25). Tieto spoje sa musia znázorniť aspoň dvoma spôsobmi a pri ich upevnení musíme striedať rôzne metódy a prostriedky (riešenie slovných úloh, didaktické hry, vyhľadávanie v tabuľke, zábavné úlohy, práca s reálnymi predmetmi, súťaže).
Dalšia etapa – násobky desiatky
Násobky desiatky už žiaci poznajú z numerácie, len treba upozorniť na spojitosť s násobením. Po tejto etape môžu nasledovať násobky 5, lebo sú ľahko zapamätateľné a dá sa upozorniť na súvislosť medzi násobkami 10 a násobkami 5.