Fázy numerácie
Čítanie číslic
Žiaci často poznajú symboly, ktorými zapisujeme čísla, ale nie vždy ich spájajú s množstvom, dokonca ich nemusia spájať ani s názvom čísla (napr. 8 je snehuliak). V tejto fáze numerácie nadväzujeme na znalosť riekanky, čiže vymenovania názvov čísel, a na schopnosť určiť počet prvkov množiny. Postupne spojíme názov s množstvom, názov so symbolom, množstvo so symbolom a neskôr názov, množstvo aj symbol čísla.
Písanie číslic
Písanie číslic by sa deti mohli naučiť v zásade aj v rámci písania písmen, ale v matematike niekedy potrebujú zapísať číslo skôr, ako sa to preberá na hodinách písania (materinského jazyka), sa na hodinách matematiky venujeme aj písaniu číslic. Žiaci môžu napodobňovať pohyb ruky učiteľa ako „píše“ číslice vo vzduchu. Neskôr skúsia podľa predlohy písať mokrou špongiou na tabuľu alebo hrubými fixkami na papier.
V pracovných zošitoch sú väčšinou predlohy, pomocou ktorých žiak môže precvičovať písanie číslic v štandardnej veľkosti. V neskorších etapách sa naučia zapísovať čísla podľa pravidiel desiatkovej sústavy a oboznámia sa s číslicami v iných číselných sústavách (rímske číslice).