Rozlišovanie normálneho a patologického psychického vývinu.
Študent identifikuje všeobecné vlastnosti psychického vývinu a vývinovej zmeny.
Študent rozlíši kvalitatívne a kvantitatívne poruchy psychického vývinu a intaktný, ohrozený, narušený a chorý vývin.
Študent pozná kritériá klasifikácie porúch psychického vývinu a manuály klasifikácie.
Identifikovanie rizikových a protektívnych faktorov psychického vývinu.
Študent identifikuje základné príčiny vzniku poruchy vo vývine.
Študent identifikuje základné možnosti zachovania zdravia vo vývine.
Poznanie prejavov zdravých a narušených psychických funkcií.
Študent rozumie kritériám normality a z nich odvodeným prejavom normálneho a abnormálneho psychického vývinu.
Študent pozná základné jednotky psychopatológie a metódy zisťovania normality a anomálií v psychickom vývine.
Študent disponuje stučnými poznatkami o poruchách jednotlivých psychických funkcií.
Charakterizovanie základných jednotiek psychických porúch a porúch správania.
Študent má základný prehľad o kategóriách psychických porúch a porúch správania.
Študent rozlišuje systémové prístup v poskytovaní profesionálnej pomoci a druhy profesionálnych intervencií pri výskyte psychických porúch a porúch správania.
Charakterizovanie základných jednotiek špecifických porúch psychického vývinu.
Študent pozná spoločné charakteristiky a prejavy špecifických porúch psychického vývinu.
Študent rozlišuje príznaky poškodenia a nezrelosti centrálneho nervového systému, špecifické psychické dysfunkčnosti a zlyhávanie školskej výkonnosti.
Rozlišovanie narušenej, obmedzenej a oneskorenej špecifickej psychickej funkčnosti a poznanie jej klasifikácie.
Študent vie charakterizovať a klasifikovať špecifické poruchy vývinu reči a jazyka.
Študent vie charakterizovať a klasifikovať špecifické poruchy vývinu školských zručností.
Študent vie charakterizovať a klasifikovať špecifické poruchy vývinu pohybovej funkcie.
Poznanie špecifických prejavov emočných, neurotických, stresom podmienených a adaptačných porúch.
Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu emočnú poruchu z oblasti depresivity, mánie alebo bipolárnej poruchy afektov na základe príznakov.
Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu neurotickú, stresom podmienenú alebo somatoformnú poruchu na základe príznakov.
Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu adaptačnú poruchu na základe príznakov.
Poznanie vývinových súvislostí pri tvorbe emočných, neurotických, stresom podmienených a adaptačných porúch. Rozlíšenie hraníc profesionálnych kompetencií a poznanie možností spolupráce.
Študent pozná vývinové krízy a vie o potenciálnych rizikách nezvládnutia vývinových úloh a výziev.
Študent vie informovať príbuzných dieťaťa alebo dospievajúceho s potenciálnou poruchou o možnostiach komplexnej diagnostiky a terapie a sám vie pripraviť a poskytnúť resocializačný plán.
Poznanie špecifických prejavov psychotických porúch.
Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu psychotickú poruchu z oblasti akútnych a prechodných psychóz na základe príznakov.
Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu psychotickú poruchu z oblasti schizofrénie na základe príznakov.
Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu psychotickú poruchu z oblasti schizotypovej alebo schizoafektívnej poruchy na základe príznakov.
Poznanie sociálnych súvislostí pri tvorbe a vzniku psychotických porúch. Rozlíšenie hraníc profesionálnych kompetencií a poznanie možností spolupráce.
Študent identifikuje psychosociálne konflikty v okolí chorého dieťaťa a pozná možnosti ich riešenia a predchádzania im.
Študent vie informovať príbuzných dieťaťa alebo dospievajúceho s potenciálnou psychotickou poruchou o možnostiach komplexnej starostlivosti o chorého, sám vie privolať profesionálnu pomoc a poskytnúť dostatočnú sociálnu jednoznačnosť a istotu, aby sa dieťa či dospievajúci cítili viac bezpečne.
Rozlišovanie kognitívnych a komunikačno-sociálnych prejavov pri organickom poškodení CNS.
Študent pozná ľahké poruchy kognitívnych funkcií a identifikuje potenciálne hraničné pásmo mentálnej retardácie alebo ľahký stupeň mentálnej retardácie na základe príznakov.
Študent pozná prejavy stredného, ťažkého a hlbokého stupňa mentálnej retardácie a vie primerane na prejavy dieťaťa s touto poruchou reagovať.
Študent pozná ľahké poruchy kognitívnych funkcií a rozlíši, či dochádza v školskom výkone k ich úbytku vplyvom poškodenia CNS alebo iných vplyvom, identifikuje potenciálnu detskú demenciu na základe príznakov.
Poznanie špecifických prejavov pervazívnych vývinových porúch a špeciálnych foriem komunikácie s dieťaťom s touto poruchou a jeho rodičmi.
Študent pozná spoločné črty pervazívnych vývinových porúch a adekvátne sociálne interaguje s dieťaťom s autizmom alebo aspergerovým syndrómom na základe porozumenia príznakom daných porúch.
Študent vie zrozumiteľne, jasne a postupne komunikovať s dieťaťom s organikým poškodením intelektu alebo s pervazívnou vývinovou poruchou a rovnako cielene a podporne komunikovať aj s rodičmi dieťaťa.