Ciele semestrálneho týždňa vyučovaného podľa elektronickej učebnice Poruchy detského vývinu

Ciele 1. vzdelávacieho týždňa

Rozlišovanie normálneho a patologického psychického vývinu.

Študent identifikuje všeobecné vlastnosti psychického vývinu a vývinovej zmeny.

Študent rozlíši kvalitatívne a kvantitatívne poruchy psychického vývinu a intaktný, ohrozený, narušený a chorý vývin.

Študent pozná kritériá klasifikácie porúch psychického vývinu a manuály klasifikácie.

Ciele 2. vzdelávacieho týždňa

Identifikovanie rizikových a protektívnych faktorov psychického vývinu.

Študent identifikuje základné príčiny vzniku poruchy vo vývine.

Študent identifikuje základné možnosti zachovania zdravia vo vývine.

Ciele 3. vzdelávacieho týždňa

Poznanie prejavov zdravých a narušených psychických funkcií.

Študent rozumie kritériám normality a z nich odvodeným prejavom normálneho a abnormálneho psychického vývinu.

Študent pozná základné jednotky psychopatológie a metódy zisťovania normality a anomálií v psychickom vývine.

Študent disponuje stučnými poznatkami o poruchách jednotlivých psychických funkcií.

Ciele 4. vzdelávacieho týždňa

Charakterizovanie základných jednotiek psychických porúch a porúch správania.

Študent má základný prehľad o kategóriách psychických porúch a porúch správania.

Študent rozlišuje systémové prístup v poskytovaní profesionálnej pomoci a druhy profesionálnych intervencií pri výskyte psychických porúch a porúch správania.

Ciele 5. vzdelávacieho týždňa

Charakterizovanie základných jednotiek špecifických porúch psychického vývinu.

Študent pozná spoločné charakteristiky a prejavy špecifických porúch psychického vývinu.

Študent rozlišuje príznaky poškodenia a nezrelosti centrálneho nervového systému, špecifické psychické dysfunkčnosti a zlyhávanie školskej výkonnosti.

Ciele 6. vzdelávacieho týždňa

Rozlišovanie narušenej, obmedzenej a oneskorenej špecifickej psychickej funkčnosti a poznanie jej klasifikácie.

Študent vie charakterizovať a klasifikovať špecifické poruchy vývinu reči a jazyka.

Študent vie charakterizovať a klasifikovať špecifické poruchy vývinu školských zručností.

Študent vie charakterizovať a klasifikovať špecifické poruchy vývinu pohybovej funkcie.

Ciele 7. vzdelávacieho týždňa

Poznanie špecifických prejavov emočných, neurotických, stresom podmienených a adaptačných porúch.

Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu emočnú poruchu z oblasti depresivity, mánie alebo bipolárnej poruchy afektov na základe príznakov.

Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu neurotickú, stresom podmienenú alebo somatoformnú poruchu na základe príznakov.

Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu adaptačnú poruchu na základe príznakov.

Ciele 8. vzdelávacieho týždňa

Poznanie vývinových súvislostí pri tvorbe emočných, neurotických, stresom podmienených a adaptačných porúch. Rozlíšenie hraníc profesionálnych kompetencií a poznanie možností spolupráce.

Študent pozná vývinové krízy a vie o potenciálnych rizikách nezvládnutia vývinových úloh a výziev.

Študent vie informovať príbuzných dieťaťa alebo dospievajúceho s potenciálnou poruchou o možnostiach komplexnej diagnostiky a terapie a sám vie pripraviť a poskytnúť resocializačný plán.

Ciele 9. vzdelávacieho týždňa

Poznanie špecifických prejavov psychotických porúch.

Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu psychotickú poruchu z oblasti akútnych a prechodných psychóz na základe príznakov.

Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu psychotickú poruchu z oblasti schizofrénie na základe príznakov.

Študent rozpozná u detí a dospievajúcich potenciálnu psychotickú poruchu z oblasti schizotypovej alebo schizoafektívnej poruchy na základe príznakov.

Ciele 10. vzdelávacieho týždňa

Poznanie sociálnych súvislostí pri tvorbe a vzniku psychotických porúch. Rozlíšenie hraníc profesionálnych kompetencií a poznanie možností spolupráce.

Študent identifikuje psychosociálne konflikty v okolí chorého dieťaťa a pozná možnosti ich riešenia a predchádzania im.

Študent vie informovať príbuzných dieťaťa alebo dospievajúceho s potenciálnou psychotickou poruchou o možnostiach komplexnej starostlivosti o chorého, sám vie privolať profesionálnu pomoc a poskytnúť dostatočnú sociálnu jednoznačnosť a istotu, aby sa dieťa či dospievajúci cítili viac bezpečne.

Ciele 11. vzdelávacieho týždňa

Rozlišovanie kognitívnych a komunikačno-sociálnych prejavov pri organickom poškodení CNS.

Študent pozná ľahké poruchy kognitívnych funkcií a identifikuje potenciálne hraničné pásmo mentálnej retardácie alebo ľahký stupeň mentálnej retardácie na základe príznakov.

Študent pozná prejavy stredného, ťažkého a hlbokého stupňa mentálnej retardácie a vie primerane na prejavy dieťaťa s touto poruchou reagovať.

Študent pozná ľahké poruchy kognitívnych funkcií a rozlíši, či dochádza v školskom výkone k ich úbytku vplyvom poškodenia CNS alebo iných vplyvom, identifikuje potenciálnu detskú demenciu na základe príznakov.

Ciele 12. vzdelávacieho týždňa

Poznanie špecifických prejavov pervazívnych vývinových porúch a špeciálnych foriem komunikácie s dieťaťom s touto poruchou a jeho rodičmi.

Študent pozná spoločné črty pervazívnych vývinových porúch a adekvátne sociálne interaguje s dieťaťom s autizmom alebo aspergerovým syndrómom na základe porozumenia príznakom daných porúch.

Študent vie zrozumiteľne, jasne a postupne komunikovať s dieťaťom s organikým poškodením intelektu alebo s pervazívnou vývinovou poruchou a rovnako cielene a podporne komunikovať aj s rodičmi dieťaťa.