Individuálna genéza ako habituácia I
V socializačnom procese hrajú významnú (ak nie fundamentálnu) úlohu aj jednoduché druhy neasociatívneho učenia sa. V ich rehabilitácii možno vidieť priekopnícky význam koncepcie tzv. habitu P. Bourdieua. Socializačnou výhodou habituácie oproti ostatným „vyšším“ druhom učenia sa je to, čo sa obvykle považuje za príčinu jej výskumnej neatraktívnosti a nemodernosti – jej rigidnosť, repetitívnosť a nereflexívnosť. Práve „primitivizmus“ tejto formy učenia sa, teda skutočnosť, že ide o fylogeneticky starší, „nižší“ druh učenia sa, je príčinou relatívnej trvanlivosti a stálosti prostredníctvom nej osvojených foriem konania a správania. Tieto formy konania a správania sa tak totiž stávajú relatívne stabilným základom pre sociálnu činnosť a správanie sa človeka. Ich intenzívne prepojenie s telesnou dimenziou, s návykom a neargumentatívny, nereflexívny charakter ich osvojenia zabezpečujú takto osvojeným formám konania a správania sa invariantnosť a väčšiu stálosť. Na rozdiel od „vyšších“ druhov učenia totiž vyúsťujú najmä do somatizovaných foriem konania a správania, do foriem takpovediac vrytých to tela, čím je „garantovaná istota a automatizmus“ foriem konania.

P. Bourdieu (1979, s. 192; 1987, s. 138) rozlišuje tri základné druhy, resp. formy sociálneho učenia a učenia sa.

Prvou kľúčovou formou učenia sa je podľa neho učenie sa napodobňovaním, učenie sa na základe modelov a ich imitácie. Toto učenie sa má prebiehať na základe „jednoduchého pozorovania“, čím sa vlastne P. Bourdieu svojím ponímaním dostáva do blízkosti ku klasickému bandurovskému ponímaniu imitačného učenia sa ako observačného učenia sa, teda učenia sa na základe pozorovania. Takéto učenie sa je sociálnym učením, pretože k nemu dochádza v rámci sociálnej interakcie, predovšetkým v kontexte výchovy. V rámci tohto kontextu dochádza k procesom identifikácie, t. j. stotožňovania sa s určitým vzorom (otec, matka, učiteľ a podobne). Objektom napodobňovania sú tu teda ľudia ako určité osobnostné modely. Do takto chápaného procesu napodobňovania potom na základe jeho personálnej bázy veľmi výrazne zasahujú charakteristiky úcty, uznania a autority.