Ďalšou oblasťou súčasnej ponuky trávenia voľného času vychádzajúcej zo záujmov mládeže je práca s počítačom a internetom. Veľa voľnočasových centier, iných verejných organizácií a aj tzv. internetových kaviarní umožňujú mládeži prístup k informačným technológiám. Pri práci s nimi je prístup mládeže opäť veľmi autonómny, pričom pravidelne bývajú pedagógmi ako najrizikovejšie označované činnosti hrania „strieľačiek“ a četovanie. Tie sa vo svojich ponukách snažia organizácie sociálnej pedagogiky spravidla eliminovať. Z pedagogicky normatívneho hľadiska tak býva primárne zaznávané to, o čom chýba hlbšie kultúrne povedomie a diferencovanejší pohľad. Výrazne väčšie antipatie v porovnaní s četovaním vzbudzuje u pedagógov hranie počítačových hier, najmä tých vojnových. Etnografické analýzy niektorých hier s vojnovou alebo útočnou tematikou však naznačujú, že aj v tejto tak negatívne vnímanej oblasti je nevyhnutný diferencovanejší pohľad. Ide najmä o vojnovú hru Counterstrike (slov. protiútok), okolo ktorej sa vyvinula celosvetovo najrozsiahlejšia sieť hráčov, no ktorá paradoxne ešte donedávna nebola predmetom seriózneho etnografického skúmania. Counterstrike je tzv. multiplayer-ová hra, čiže hrá ju naraz viacero hráčov prepojených cez sieť. V hre figurujú dva hráčske tímy spravidla po piatich hráčoch. Tímy hrajú proti sebe, prenasledujú sa, pričom dejovo ide o súboj tzv. teroristov a protiteroristov. Teroristi kladú bomby a berú rukojemníkov, protiteroristi im v tejto činnosti bránia, zneškodňujú protivníkov a bomby a oslobodzujú rukojemníkov. Po určitom časovom limite (uplynutí kola) si tímy vymieňajú úlohy. Každý z hráčov pritom vidí herné situácie a prostredie, v ktorom sa nachádza z pohľadu svojho bojovníka. Vidí jeho pravú ruku, v ktorej drží zbraň. S ostatnými spolubojovníkmi komunikuje prostredníctvom headset-u, čiže mikrofónu a audiosústave pripevnenej na hlave hráča. Tímové súboje a stretnutia sa organizujú na tzv. LAN – party (local area network party) – stretnutiach, kde sa potrebný počet počítačov prepojí cez lokálnu sieť. Pri týchto počítačoch sa následne počas niekoľkých hodín resp. dní striedajú rôzne tímy. Tieto stretnutia organizačne zabezpečujú buď prevádzkovatelia internetových kaviarní alebo herní nadšenci zlúčení v rozličných herných „klanoch“ a koordinujúci svoju činnosť cez rozličné internetové stránky venované danej hre. Tieto herné „klany“ (Counterstrike – clans) predstavujú uzatvorené skupiny nadšencov, ktoré môže tvoriť len jeden tím hráčov (tzv. squad), ale ktoré môžu mať aj viac ako 50 členov a klany tak môžu pozostávať z viacerých spriaznených tímov. Takéto klany sa organizujú cez internet, pričom v rámci nich spravidla existuje určitá sociálna štruktúra – existuje vodca klanu, pokladníci, organizátori, vodcovia tímov, plnoprávni členovia, čakatelia na členstvo či juniori.