Nejednotnosť pomenovania technologických nástrojov, ktoré funkčne podporujú informačnú gramotnosť jedinca je spôsobená odlišnosťou postojového nazerania na termín. V súčasnosti je zaužívaným pojmom pojem digitálnych technológií (z angl. digital technology) a pojem informačných a komunikačných technológií (z angl. Information and Communication Technologies, popr. term. digitálne médiá, z angl. digitalmedia, pozn. aut.).
Kalaš (2010) v kontexte pojmového vymedzenia odôvodňuje príčinu terminologickej rôznorodosti v rozdielnych pohľadoch na technológie. Samotné technológie predstavujú podľa jeho slov informačné a súčasne aj konštrukčné médium. Pojem informačných a komunikačných technológií (IKT) poukazuje na technický aspekt, teda na to, že technológie sú výpočtové a komunikačné prostriedky, postupy a informačné zdroje, späté so zameraním na spracovávanie informácií, čo predstavuje prvý z pohľadov na technológie. Úlohou technológií ako konštrukčného média je pomáhať jednotlivcom tvoriť, skúmať, objavovať či vyjadriť myšlienky, teda komplexne sa rozvíjať. V kontexte oblasti vzdelávania a výchovy sa pojem digitálnych technológií javí ako príznačnejší.