Výskumná správa britskej agentúry Becta (z angl. British Educational Communications and Technology Agency, pozn. aut.) potvrdzuje rastúcu tendenciu využívania digitálnych technológií nielen u dospelých, ale aj u žiakov primárneho i sekundárneho vzdelávania. Zistenia prezentujú, že v súčasnosti má väčšina detí v domácnosti:
Snaha o definovanie digitálnej gramotnosti (z angl. Digital Literacy, pozn. aut.) a vymedzenie jej obsahu v kontexte vzdelávania a výchovy predstavuje aktuálnu otázku. Odlišnosti v pomenovaní gramotnosti sú podobne ako v prípade pomenovania digitálnych technológií vecou rozdielneho nazerania (ekvival. term. informačná gramotnosť z angl. ICT Literacy, popr. term. počítačová gramotnosť, z angl. Computer Literacy, pozn. aut.). Z pohľadu definovania obsahu gramotnosti konkrétneho nazerania je možné nájsť presahy a selektovať jej podstatu, spoločné znaky a oblasti zamerania. V kontexte oblasti vzdelávania a výchovy je v súčasnosti všeobecne zaužívaný pojem digitálnej gramotnosti. (Kalaš, 2010.)