Druhy asynchrónnej komunikácie
Elektronická pošta (e-mail) je základným pilierom medzi službami prístupnými v sieti internet. Okrem samotnej webovej služby má najväčšie rozšírenie. Svojím významom v praktickom živote sa dostala na úroveň klasickej pošty, no z hľadiska flexibility však nemá konkurenciu.

Okrem samotných textových správ je prostredníctvom elektronickej pošty možné prenášať aj súbory ľubovoľného údajového formátu, obsahujúce napríklad bitmapovú či vektorovú grafiku, formátovaný text, video a audio záznamy. Klient je pri používaní elektronickej pošty limitovaný len objemom prenášaných údajov.

Elektronická pošta je nástrojom adresnej „osobnej“ asynchrónnej komunikácie medzi vyučujúcim a študujúcim (jeden vyučujúci oslovuje e-mailom konkrétneho študenta – na rozdiel napr. od nástenky, kde komunikácia nie je až do takej miery „osobná“) alebo medzi dvoma študujúcimi a slúži predovšetkým na riešenie problémov študujúcich v súvislosti s predmetom štúdia (konzultácie učiva, riešenie problémov v zadaniach a pod.). E-mail je však možné využiť aj na komunikáciu učiteľ – skupina žiakov prostredníctvom tzv. hromadnej pošty. Je to užitočné vtedy, ak je potrebné informovať určitú skupinu, ale tieto informácie sa nemôžu zverejniť. Špecifický prípad je opísaný ďalej ako zoznam adries.
 

Niektoré situácie si vyžadujú komunikáciu v skupine, a preto sú na tento účel navrhnuté špeciálne on-line aplikácie. Aplikáciu takéhoto typu elektronickej pošty nazývame zoznam adries alebo listservis. V takom prípade používatelia môžu poslať otvorenú správu definovanej skupine čitateľov. Účastník takéhoto aktívneho zoznamu môže prijať niekoľko správ za deň. V prípade pripojenia k zoznamu je možné získať veľa informácií týkajúcich sa predmetov štúdia od ostatných účastníkov zoznamu, ktoré môžu poskytnúť námety na ďalšiu tému diskusie. Každá osoba v zozname dostane správu v podobe otázky k danej téme alebo riešenia nejakého problému, pričom existuje možnosť vyjadriť sa k danej téme a poslať pripomienky, pričom každý čitateľ vidí odpovede a pripomienky ostatných členov diskusie.
 
Elektronický ekvivalent nástenky nazývame elektronická konferencia alebo fórum, môžu obsahovať stovky správ čítané ľuďmi z celého sveta. Elektronické konferencie sú diskusie uskutočňované elektronickou poštou. Téma diskusií je vopred určená. Nové príspevky dostávajú účastníci do svojich e-mailových schránok. Neprihlásení účastníci majú možnosť vyhľadávať v archíve diskusií. Zoznamy virtuálnych diskusií existujú pre rôzne témy a oblasti, ktoré s nimi súvisia a umožňujú výmenu názorov a myšlienok medzi ľuďmi, ktorí nie sú účastníkmi kurzu, ale majú k danej téme čo povedať. Za nevýhodu možno pokladať čas potrebný na čítanie veľkého množstva správ. Mnoho konferencií je prístupných cez ten istý elektronický prameň. Ľudia zúčastňujúci sa na konferenciách sa zapájajú do diskusie svojimi otázkami alebo poznámkami alebo len čítajú existujúce poznámky a pripomienky, aby získali užitočné informácie.
 
Diskusné fórum predstavuje štruktúrovanú textovo orientovanú diskusiu. Príspevky súvisiace s určitou témou sú zobrazené spolu. Umožňuje klásť otázky a pridávať reakcie v čase vhodnom pre autora. Umožňuje začleniť aj hyperlinky alebo adresy elektronickej pošty. Diskusiu možno obohatiť o grafiku alebo môže pokračovať elektronickou poštou. Užitočnou pomôckou diskusného fóra je notifikácia nových príspevkov elektronickou poštou. Riadenie diskusného fóra určuje jeho zriaďovateľ. Fórum môže byť otvorené alebo privátne. Prístup možno obmedziť heslom pre študijnú skupinu.
 
Často známe pod názvom „internet news.“ Pracujú podobne ako elektronické konferencie s tým rozdielom, že odoslané príspevky sú na serveri zoradené podľa tém a dlhodobo archivované. Takto sú prehľadne prístupné nielen účastníkom diskusie, ale aj komukoľvek, kto sa o tému začne neskôr zaujímať. Komunikácia v diskusnej skupine ide mimo poštovej schránky účastníkov a nezaťažuje tak ich bežnú korešpondenciu.