Ako bolo uvedené v predchádzajúcej kapitole, medzi spoločné kompetencie radíme technologické kompetencie a kompetencie v oblasti všeobecnej didaktiky e-vzdelávania, sociálne, etické, právne a spoločenské kompetencie pre aplikáciu IKT v e-vzdelávaní a kompetencie rozvíjajúce efektivitu e-vzdelávania.
Technologické kompetencie zahŕňajú:
Všeobecné kompetencie učiteľa e-vzdelávania tvoria kompetencie uvedené v predchádzajúcej obrazovke s číslami 2 až 6.
Obe vyššie uvedené požiadavky na učiteľov pôsobiacich v elektronickom vzdelávaní definujú vzdelanostnú úroveň a pripravenosť učiteľov pracovať nielen s existujúcimi technológiami, ale aj schopnosť ich adaptácie na novovznikajúce technológie. V skutočnosti miera zvládnutia týchto požiadaviek variuje v závislosti od vzdelávacieho stupňa a obsahu vzdelávania. Vo všeobecnosti je možné konštatovať, že lepšie sú pripravení učitelia na vyšších vzdelávacích stupňoch technických odborov, horšie učitelia nižších vzdelávacích stupňov spoločenskovedných odborov.