Tvorba a spracovanie animácií
Podstatným prvkom, ktorý do multimédií prináša oživenie a dynamiku, je animácia. Umožňuje predviesť viac informácií ako statické obrázky, bez rozsiahlych nárokov na výkonnosť systému a veľkosť súborov digitálneho videa.

Typy animácií:
Snímkovo orientovaná animácia spočíva v následnom zobrazovaní celých obrázkov, ktoré sú statické, nemenia svoj tvar a pozíciu. Tým sa vytvára dojem pohybujúcich objektov, ktoré menia svoj tvar alebo pozíciu. Zmeny medzi jednotlivými obrázkami nie sú veľké, aby sme dosiahli ilúziu postupného pohybu. Tento typ vychádza z pôvodných techník ručnej animácie.

Televízne a filmové animácie využívajú frekvencie 25 až 30 snímok za sekundu. Pre potreby počítačovej animácie často stačí 12 až 16 snímok za sekundu. Táto frekvencia poskytuje adekvátnu predstavu pohybu a je zvládnuteľná priemerne výkonným osobným počítačom. Nižšia frekvencia samozrejme vedie k menším súborom.
 
Vrstvovo orientovaná animácia je založená na tom, že namiesto neustáleho prekresľovania celého snímku, ako je to potrebné pri predchádzajúcej metóde, sa menia iba aktívne prvky obrazu. Ak to animačný program umožňuje, stačí nakresliť dve-tri základné polohy a program automaticky vygeneruje chýbajúce medzistavy obrázka (tweening).
 
Toto je jedna zo základných a efektívnych animačných techník, tiež nazývaná objektová animácia. Táto animácia zahŕňa pohyb nemeniaceho sa objektu pozdĺž definovanej cesty. Ak je to programovo umožnené, môže ešte objekt meniť veľkosť, rotovať, alebo meniť tvar.