Pre úspešnú aplikáciu elektronického vzdelávania (ďalej len EV) je klúčovou oblasťou voľba vhodných foriem spracovania obsahu vzdelávacích programov. Ide o prvú fázu, ktorá má sprostredkovať prezentáciu a distribúciu relevantných vzdelávacích obsahov študujúcim, ktorí ich budú mať sprístupnené v danom čase a na požadovanom mieste. Tvorba obsahu EV nie je len jednoduchý mechanický prevod textov do podoby webových stránok a ich eventuálna grafická úprava.
Základným predpokladom efektívneho vzdelávania touto formou je tak kvalifikovaný výber oblastí a tém, ktoré sú vhodné pre EV, ako aj špeciálne didaktické spracovanie elektronických vzdelávacích programov dištančného charakteru. V rámci druhej fázy je zabezpečené doručennie vzdelávacieho obsahu študujúcim a komunikácia s učiteľom/tútorom. V rámci nej sa využívajú prostriedky na komunikáciu medzi študujúcimi a pedagógom, napríklad e-mail, čet, diskusné fórum a pod.