Špecifiká kompetencií súvisiace so vzdelávacím stupňom sú podmienené špecifickosťou didaktiky pre jednotlivé vzdelávacie stupne od predškolskej pedagogiky až po vzdelávanie dospelých.
Špecifiká kompetencií vyplývajúce z obsahu vzdelávania (didaktika odborového e-vzdelávania):
Pre zjednodušenie sa však dajú odbory zoskupiť do skupín príbuzných odborov, ktoré kladú podobné nároky na učiteľa, preto je možné ich vyjadriť ako kompetencie špecifické pre danú skupinu. Sú to nasledujúce skupiny:
Každá oblasť má vlastné nároky na zručnosti a prezentovanie. Napr. filozofia pracuje s tlačenými textmi, ktoré sú reflektované diskusiou či dialógom. V porovnaní s tým chémia používa diagramy, vzorce, animácie a farebné schémy a vyžaduje si analytické a experimentálne schopnosti. História pracuje s textom a archívnymi médiami a vyžaduje analytické schopnosti, ako aj schopnosť formulovať a písať texty.
Z tohto pohľadu je prirodzené, že každý odbor vzdelávania je čímsi špecifický.