Programové vyučovanie
Výhody:
  • vlastné tempo štúdia
  • vlastný štýl učenia sa
  • aktivita a spätná väzba – od študujúcich sa vyžaduje aktivita a je poskytnutá bezprostredná spätná väzba
  • spoľahlivosť – didaktika je zakomponovaná priamo v materiáloch, a preto všetci študujúci využijú výhody tej istej vysokej úrovne didaktiky
  • efektívnosť – štúdie preukázali zvýšenú efektívnosť v porovnaní s tradičným vyučovaním
 
Obmedzenia:
  • dizajn programu – kvalita softvéru je rôznorodá, môže byť zle navrhnutý, potom je výsledný efekt kontraproduktívny
  • zdĺhavosť – postupne opadá záujem študujúcich, opakovanie nekonečnej série malých krokov väčšinu študentov začne unavovať.
  • nedostatok sociálnych interakcií – väčšina materiálov a softvéru je určená na individuálnu prácu. Dlhé obdobie individuálnej práce nie je vhodné pre mladších študujúcich a deti. Dokonca aj starší študujúci preferujú štúdium s bohatšími sociálnymi interakciami.
 
Poznámky k implementácii

programové vyučovanie viedlo k rozvoju počítačom podporovanej výučby a rovnaké princípy sa využívajú aj pri webových kurzoch.

Materiály alebo softvér s princípmi programového vyučovania je možné použiť samostatne ako úplný kurz alebo ako súčasť iných organizačných foriem vyučovania. Krátke segmenty softvéru sú vhodné na vyučovanie základných princípov či terminológie. Veľmi vhodné je programové vyučovanie tiež v doučovaní. Softvér môže slúžiť ako tútor pre pomalších študujúcich v prípadoch, keď individualizácia pozornosti učiteľa je nereálna (v triede). Študujúci dokonca môže pracovať so softvérom mimo triedy. Robustná konštrukcia takéhoto softvéru zaručuje úspech jeho použitia. Pretože vzdelávací obsah je rozdelený do malých celkov a umožňuje študujúcim venovať štúdiu toľko času, ako potrebujú, a pretože materiály sú starostlivo navrhnuté a testované pred publikovaním, je vyššia pravdepodobnosť dosiahnutia úspechu aj u slabších študujúcich.