Charakteristiky vzdelávacích systémov
Vzdelávací systém sa vyznačuje charakteristikami, definujúcimi jeho vlastnosti. Medzi najdôležitejšie charakteristiky patria:
  • smer – jednosmerná interakcia (prednáška, čítanie knihy); obojsmerná interakcia (diskusia, konzultácia…)
  • synchronizácia – synchrónne alebo asynchrónne vzdelávanie
  • náklady
  • veľkosť skupiny – individuálne vzdelávanie, malé, stredné alebo veľké skupiny;
  • miesto – to isté miesto alebo rôzne lokácie
  • čas – ten istý čas, rôzne časy
Synchrónne vzdelávanie znamená, že študujúci musia byť prítomní v tom istom čase – napríklad: výklad v triede, živé televízne vysielanie. Synchrónne vzdelávanie môže byť dvojakého typu – všetci študujúci sa nachádzajú na tom istom mieste (face-to-face) alebo na rôznych miestach (dištančné štúdium) napr. živé televízne vysielanie sledujú študujúci z rôznych miest.

Asynchrónne vzdelávanie umožňuje študujúcim študovať ten istý vzdelávací obsah v rôznom čase. Najstarším príkladom je kniha, ale patria sem aj on-line kurzy, multimediálne CD a videopásky …