História využívania IKT vo vzdelávaní
Úvod kapitoly
Pre pochopenie úsilia ľudí o využívanie IKT vo vzdelávaní a porozumenie dosiahnutému pokroku v týchto snaženiach je nevyhnutné si preštudovať jednotlivé historické etapy, v ktorých miera využívania IKT bola určená najmä možnosťami výpočtovej techniky danými štádiom jej technickej vyspelosti.

Ľudstvo počas svojej existencie stále hľadá spôsob, ako zlepšovať procesy a veci, ktoré mu slúžia. S rozvojom výpočtovej techniky v druhej polovici 20. storočia, keď výpočtová technika opustila vedecké laboratóriá a strážený vojenský vývoj a začala sa postupne využívať v spoločenskej, priemyselnej a obchodnej praxi, prirodzene začali snahy aj o jej aplikáciu do vzdelávania. Je to prirodzený dôsledok faktu, že na univerzitách sa oddávna koncentruje tvorivý potenciál. Najskôr sa prakticky uplatnilo aplikovanie IKT vo forme učebných pomôcok do existujúceho vzdelávacieho procesu. Až neskôr, tak ako sa rozvíjali možnosti IKT, je možné pozorovať sofistikovanejšie spôsoby využitia IKT vo vzdelávaní vo forme technológiou podporovanej výučby a technológiou podávanej výučby.