Programové vyučovanie
Tvorcom programového vyučovania bol psychológ Skinner (behaviorizmus – vplyv vonkajších podnetov pri učení je podstatný).
  • 1.
    Princíp malých krokov
    Učivo rozdeliť do malých logicky ucelených častí, krok má tri elementy:
    informácia, otázka, správne rišenie = kľúč (na konci textu);
  • 2.
    Princíp aktívnej odpovede
    študent musí zvládnuť dané učivo v informácii a aktívne riešiť úlohu
  • 3.
    Princíp bezprostredného upevňovania
    otázka vyvolá aktivitu v práci s učivom v informácii, nutné opakovanie, príp. aplikovanie učiva
  • 4.
    Princíp individuálneho tempa
    Každý študent prechádza po častiach učiva svojím tempom (bez záťaže, stresu…)
  • 5.
    Princíp hodnotenia a optimalizácie programu
    podľa vyhodnotenia správnych odpovedí, príp. z pýtania sa určia ťažké kroky – rozčlenenie, ľahké kroky – prepracovanie