Z historického hľadiska sa v školskej praxi asi najčastejšie vyskytovalo teleso typu kocka. Avšak aj ďalšie telesá, najmä hranaté, mali v školskej geometrii svoje miesto už na 1. stupni ZŠ. Boli to najmä telesá typu kváder, niektoré pravidelné hranoly a ihlany. Z uvedeného dôvodu sa očakávala aj schopnosť vytvoriť modely týchto telies technológiou „rysuj – strihaj – lep“.
Zhotovenie modelu si vyžadovalo najskôr zostrojenie siete telesa. Ako ukážku uvádzame siete 4-bokého hranola a pravidelného 6-bokého ihlana spolu s naznačenými „záložkami“ pripravenými na lepenie príslušných stien telesa. Čitateľ pri štúdiu obrázka „pseudosiete“ valca iste zbadá jeho slabosť, najmä z hľadiska praktickej realizácie strihania predlohy. Modely oválnych telies, ako sú napríklad valec, kužeľ, prípadne guľa, sú v praxi ťažšie realizovateľné, preto sa využívali pevné modely z dreva, plastu, prípadne z rôznych priehľadných materiálov, neboli však námetom pre geometrické modelovanie realizované priamo žiakmi 1. stupňa ZŠ.
Ďalšie ukážky tvorby modelov pravidelných mnohostenov nájde čitateľ v kapitole s názvom Tvorba modelov pravidených mnohostenov.