Veľmi náročná výroba a zároveň aj minimálna ročná produkcia neumožňuje pôsobenie rádionuklidov rádia na veľkú časť obyvateľstva. Preto ani učebné osnovy chémie pre základné školy a gymnáziá nezahŕňajú informácie o vlastnostiach rádia a jeho zlúčenín z hľadiska účinku na ľudský organizmus.

Prípad rádioaktívnych šperkov nás však motivuje k nepodceňovaniu niektorých skutočností. To, čo sa zdá byť nemožné, vzdialené, ťažko realizovateľné, môže byť v opačnej polohe, ľahko realizovateľné v kvantitatívnej polohe vplyvom podcenenia, zanedbania určitých okolností.

O účinkoch rádia na ľudský organizmus vo vyučovaní chémie je možnosť informovať v tematických celkoch zloženie a štruktúra anorganických látok, ako aj chémia prvkov s. V oboch tematických celkoch sa zameriame na rádioaktívne nuklidy a ich účinok na ľudský organizmus.