Učebné osnovy pre gymnáziá nezaradili dusík medzi tie významné chemické látky, ktorým je potrebné venovať pozornosť už na úrovni všeobecného chemického vzdelávania. Významné chemické látky z hľadiska účinku na ľudský organizmus je žiadúce doplniť aj o dusík. Zdôrazniť biogénny charakter dusíka je možné v učive anorganickej chémie, aj organickej chémie, predovšetkým v tematických celkoch chemické prvky p, chémia zlúčenín uhlíka a dusíkaté deriváty uhľovodíkov. Okrem toho treba informácie o toxických účinkoch oxidov dusíka v životnom prostredí viac konkretizovať. Všetci by mali pochopiť, prečo sledovanie koncentrácií oxidov dusíka monitorovacími stanicami je dôležité. Mali by mať vedomosti o ich nežiaducich účinkoch na živé organizmy. Je dôležité upozorniť aj na rozdielnosti v zápisoch a terminológii. Ak oxid dusnatý vnímame ako oxid, zapisujeme ho NO, ale keď ako radikál, tak NO•. Ide o rôznu formu zápisu, ale o tú istú látku. Oxid dusnatý, tento aktívny radikál pôsobiaci v ľudskom organizme, je v lekárskej terminológii nazývaný ako nitroxidový radikál. Pozornosť sa nemá venovať len oxidom dusíka, ale aj iným zlúčeninám dusíka, ako sú dusičnany, dusitany a nitrózoamíny. Je dôležité poznať ich zdroje, ale aj spôsoby zmeny ich koncentrácií (zvýšenie, zníženie) v daných zdrojoch. Vedieť aplikovať preventívne opatrenia pred účinkami zlúčenín dusíka v organizme. Informácie by mali mať nielen vzdelávací, ale aj výchovný charakter, ovplyvňujúci tvorbu hodnotového systému. Zamyslieť sa nad zásahmi človeka do vegetačných procesov (rýchlenie zeleniny, ovocia).