Už viac ako polstoročie učivo chémie poskytuje informácie o toxických účinkoch chlóru na živé organizmy, o zneužití chlóru, ako bojovej chemickej látky. Oveľa menej je známa skutočnosť, že chlór je biogénny prvok. Hoci už z detských predškolských čias vieme, že bez soli je ohrozený život (Soľ nad zlato), študenti stredných škôl nedokážu opísať účinok deficitu chloridových iónov na človeka.

Všeobecné chemické učivo by malo upozorniť na dôležité funkcie chloridových iónov v organizme. Dôležitosť acidobázickej rovnováhy v organizme už naznačuje to, že organizmus má viac mechanizmov na jej udržanie (systém hydrogenuhličitanový, fosfátový atď.).

Na základe sledovania určitých dejov v organizme je možné objasniť, pochopiť, osvojiť si mnohé pojmy, vlastnosti, súvislosti, ktoré majú byť osvojené podľa učebných osnov, aj napriek tomu, že sa nebudú kategorizovať, izolovať informácie anorganického charakteru od informácií organického charakteru, tak ako je to zaužívané v učebniciach chémie. Takýmto netradičným spôsobom mnohé informácie získavajú praktický význam, aplikovateľnosť v živote každého jednotlivca, čím sa chémia dostáva do pozície tesného prepojenia so životom, čo sa od nej na úrovni všeobecného vzdelávania aj očakáva. Priestor na aplikáciu poskytuje tematický celok chémia prvkov p, ale pri integrovaní poznatkov s účinkami sodných, draselných a vápenatých iónov, aj tematický celok chémia prvkov s.

Stredná škola-nad všeobecný základ