PaedDr. Mária Orolínová, PhD.
Miestnosť: | 224 | |
---|---|---|
Klapka: | 515 | |
E‑mail: | ||
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby: VUPCH |
Vzdelanie a kvalifikačný rast
Akademický titul: | Mgr., učiteľstvo chémie – environmentalistika, Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave, 2000 |
---|---|
PaedDr., učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, špecializácia chémia, Pedagogická fakulta TU v Trnave, 2005 | |
PhD., teória vyučovania chémie, Pedagogická fakulta TU v Trnave, 2004 |
Priebeh pracovných pomerov
- Pedagogická fakulta TU, Trnava, interný doktorand (2000 – 2003)
- Gymnázium AM, Trnava, stredoškolská učiteľka (2002 – 2003)
- Pedagogická fakulta TU, Trnava, vedeckovýskumný pracovník/odborný asistent (2003 – doteraz)
Oblasti pedagogickej činnosti
- metodológia pedagogického výskumu,
- technika a didaktika školských chemických pokusov,
- pedagogická prax,
- organická chémia,
- chémia a životné prostredie.
Výber z publikačnej činnosti
- Reguli, J., Orolínová, M., Kotuľáková, K. Creation of Chemistry Workbooks in Cooperation with a Daily Newspaper. In 7th European Variety in University Chemistry Education, Book of Abstracts. Belgrade, 28 – 30 June 2017, p. 63.
- Kotuľáková, K., Orolínová, M. Inquiry based science education in continual professional development program of in‑service teachers. In Science education research for evidence‑based teaching and coherence in learning. Nicosia : ESERA, 2014. ISBN 978‑9963‑700‑77‑6. Online: http://www.esera.org/publications/esera‑conference‑proceedings/science‑education‑research‑for‑evidence‑/strand‑14‑in‑service‑science‑teacher‑edu/ .
- Orolínová, M. Some critical points of the minimal guidance approach in science education. In Badania w dydaktykach nauk przyrodniczych. Kraków : Pedagogical university of Kraków, 2012, s. 88–95. ISBN 978‑83‑7271‑767‑2.
- Held, Ľ., Žoldošová, K., Orolínová, M., Juricová, I., Kotuľáková, K. Výskumne ladená koncepcia prírodovedného vzdelávania : (IBSE v slovenskom kontexte). Bratislava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2011. 138 s. ISBN 978‑80‑8082‑486‑0.
- Orolínová, M. Prírodovedné pojmy a médiá. In Reguli a kol. Veda, komunikácia, verejnosť, škola. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2011, s. 85–114. ISBN 978‑80‑8082‑508‑9.
- Prokša, M., Held, Ľ., Haláková, Z., Tóthová, A., Orolínová, M., Urbanová, A., Žoldošová, K. Metodológia pedagogického výskumu a jeho aplikácia v didaktikách prírodných vied. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2008. 229 s. ISBN 978‑80‑223‑2562‑2.
- Orolínová, M., Held, Ľ. Study of Media Content in the Slovak Language Focused on Science Issues. In Badania w dydaktykach przedmiotów przyrodniczych. Kraków : Pedagogical University of Kraków, 2010, s. 272–276. ISBN 978‑83‑7271‑636‑1.
- Orolínová, M. Miesto didaktickej transformácie na vyšších stupňoch vzdelávania. In Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX. Hradec Králové : Gaudeamus, 2009, 134 – 140. ISBN 978‑80‑7041‑827‑7.
- Orolínová, M. Kvalitatívny prístup v pedagogickom výskume. In Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis. Trnava : Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2008, s. 227–231. ISBN 978‑80‑8082‑182‑1.
- Held, Ľ., Orolínová, M. Implikácie z konštruktivistického vzdelávacieho programu pre tvorbu kurikulárnych dokumentov – príklad hustota. In Chemické rozhľady, roč. 5, 2004, č. 5, s. 61–70. ISSN 1335‑8391.
Výber z účasti na riešení projektov
- Sustain (Comenius).
- Projekt Pri‑Sci‑Net (7FP).
- Projekt Fibonacci (7FP).
- Projekt integrovaného vyučovania prírodných vied pre základnú školu (projekt KEGA).
- Výživa a zdravie vo výchove a vzdelávaní (Štátny program výskumu a vývoja).
Ďalšie vedecké a odborné aktivity
- Editorka časopisu Biológia, ekológia, chémia.
Prosím, zvoľte kartu s informáciami.